GUIDE

Så lyckas du med implementeringen av en ny kärnbankslösning

Att byta ut sin kärnbankslösning är lite som att genomföra en hjärttransplantation medan man springer ett maratonlopp. Det är utmanande, tar tid – och medan man gör det måste allt fungera som vanligt för att ni ska kunna fortsätta utvecklas framåt. För detta krävs kloka resurser, smarta prioriteringar och en hel del engagemang från både ledning, specialister och era samarbetspartners.

I den här guiden får du dyka djupare i hur implementeringen av en ny banklösning kan se ut, vilka utmaningar som finns och vad som krävs för att nå hela vägen. Med rätt resurser på plats har ni alla förutsättningar för att skapa en lyckad implementation av er nya banklösning – från start till mål!

I guiden lär du dig allt om:

  • Vilka typer av roller, ansvar och kompetenser ni måste definiera
  • Hur du använder leverantörens erfarenheter på bästa sätt
  • Varför ni bör visualisera implementationen – och utvärdera den löpande
  • Vikten av kommunikation under resans gång

Fyll i för att ladda ner

 
 

Vad är en kärnbanksplattform?

Idag använder 97% av svenskarna digitala banktjänster, och Sverige befinner sig i den absoluta framkanten. Kärnbanksplattformen är ett system som tillhandahåller grundläggande bankfunktioner såsom transaktioner, konton, lån, säkerheter och betalningar. Ovanpå tillkommer sedan ett lager med lösningar där banken interagerar med sina kunder, medarbetare och andra intressenter. Det är här du sätter din prägel för att kunna fortsätta konkurrera med unika erbjudanden och tjänster.